Hier vind je alle informatie over het opzeggen bij De Telegraaf
Wat is er net opgezegd?
Waarom Opzeggen.nl?
Opzeggarantie
Gratis juridische hulp
4000 organisaties
Veilig
Meest opgezegd deze week
De Telegraaf mag, als grootste krant van Nederland, gerust het visitekaartje van Telegraaf Media Groep (TMG) genoemd worden. TMG geeft zelf aan een dagelijks bereik te hebben van 1,8 miljoen Nederlanders. Naast de gedrukte versie heeft Telegraaf.nl per maand ruim 3 miljoen bezoekers. Ben je abonnee van de Telegraaf? Dan betaal je een vast bedrag om de (digitale) krant te kunnen lezen. Als je de krant steeds minder vaak leest, wil je mogelijk de Telegraaf opzeggen. Veel mensen weten alleen niet hoe dit in zijn werk gaat. Daarom staat deze pagina volledig in het teken van de Telegraaf opzeggen. We halen de voorwaarden aan die van toepassing zijn op het opzeggen en je leest op welke verschillende manieren je jouw abonnement op dit dagblad op kunt zeggen.
Naam - De Telegraaf t.a.v. afdeling Klantenservice
Adres - Postbus 376, 1000 EB Amsterdam
Telefoonnummer - 088 - 8248 242
E-mailadres - klantenservice@telegraaf.nl
Wie de Telegraaf wil lezen, kan dit vandaag de dag zowel op papier als digitaal doen. Omdat de één liever de papieren krant leest en de ander juist liever de digitale krant, heeft de Telegraaf verschillende soorten abonnementen samengesteld. Hierdoor kun je een abonnement kiezen dat het beste aansluit op jouw behoeften. Benieuwd waar je uit kunt kiezen? Wij hebben de verschillende abonnementsvormen hieronder voor je op een rijtje gezet.
Ben je abonnee van de Telegraaf, maar lees je de krant niet meer? Dan is het zonde als je hiervoor blijft betalen. Daarom wil je mogelijk jouw abonnement op de Telegraaf opzeggen. Om te voorkomen dat abonnees makkelijk en snel gaan lopen, krijg je te maken met een aantal voorwaarden als je jouw abonnement op de Telegraaf opzegt. Hieronder lees je waar je rekening mee moet houden bij het opzeggen van jouw abonnement op deze krant.
Bij het opzeggen van een abonnement krijg je vaak te maken met een opzegtermijn. Dit is bij de Telegraaf opzeggen niet anders. Het dagblad hanteert een opzegtermijn van 1 maand. Dit geldt zowel voor abonnementen voor bepaalde als abonnementen voor onbepaalde tijd. Als je abonnee bent geworden naar aanleiding van een actie, kun je jouw abonnement pas opzeggen aan het einde van de eerste abonnementstermijn. Geef je niet door dat je jouw abonnement voor bepaalde tijd wilt beëindigen? Dan zet de Telegraaf deze automatisch om in een abonnement voor bepaalde tijd. Denk niet dat je voor lange tijd vastzit aan het abonnement, want dat is niet het geval. De Wet Van Dam maakt het namelijk mogelijk om een abonnement na de eerste, stilzwijgende verlenging op ieder gewenst moment op te zeggen. In het geval van de Telegraaf geldt er dan nog steeds een opzegtermijn van 1 maand.
Wanneer je als abonnee van de Telegraaf gaat verhuizen, wil je de krant uiteraard ook op jouw nieuw adres ontvangen. Hiervoor hoef je jouw huidige abonnement niet op te zeggen, want via Mijn Telegraaf kun je makkelijk en snel een adreswijziging doorgeven. Het duurt zo’n 3 dagen voordat de wijziging verwerkt is. Dit betekent dat je jouw verhuizing niet bijzonder lang van tevoren door hoeft te geven. Ga je op vakantie? Dan wil je in de betreffende periode mogelijk geen papieren krant ontvangen. Hier valt wat voor te zeggen, want bij terugkomst kan de brievenbus uitpuilen. Daarom biedt de Telegraaf je de mogelijkheid om jouw abonnement tijdelijk te onderbreken of de krant op een ander adres te laten bezorgen. Wie gebruik wil maken van de vakantieservice van het dagblad, dient dit uiterlijk 3 werkdagen van te voren door te geven.
De meeste mensen die zich abonneren op de Telegraaf, kiezen ervoor om te betalen door middel van een automatische incasso. Het verschuldigde bedrag wordt in dat geval automatisch van je rekening afgeschreven, waardoor je niet kunt vergeten te betalen. Wanneer je jouw abonnement op de Telegraaf opzegt, wil je ook dat een automatische incasso stopt. Als de Telegraaf jouw opzegging verwekt, wordt een automatische incasso doorgaans ook beëindigd. Gebeurt dit niet? Dan kun je een automatische incasso laten blokkeren door de bank. Doe dit alleen als je een bevestiging van de Telegraaf hebt gekregen waarin staat dat jouw opzegging verwerkt is. Benieuwd wat je allemaal wel en niet kan en mag doen? Hier lees je alles over automatische incasso’s en het opzeggen ervan.
Ben je op straat, telefonisch of online ingegaan op een aanbieding van de Telegraaf? Dan heb je mogelijk een abonnement voor bepaalde tijd afgesloten. Sommige mensen krijgen hier al snel spijt van. Gelukkig geldt er voor een abonnement op de Telegraaf een herroepingstermijn van 14 dagen. Dit houdt in dat je jouw abonnement binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, mag beëindigen. Het herroepingsrecht gaat in op de dag dat je jouw eerste krant ontvangen hebt of toegang krijgt tot de digitale content.Wanneer je pas na deze 14 dagen jouw Telegraaf abonnement op wilt zeggen, loopt deze door tot het einde van de actieperiode.
Ben je abonnee van de Telegraaf, maar wil je niet langer betalen voor de papieren krant of toegang tot de digitale content? Dan kun je de Telegraaf opzeggen. Veel mensen vragen zich alleen af hoe zij dit doen. Gelukkig is opzeggen niet bijzonder lastig, want de Telegraaf biedt je verschillende manieren om jouw abonnement stop te zetten. Je kunt ook gebruik maken van de opzegservice van Opzeggen.nl). Hieronder lichten we de verschillende manieren om de Telegraaf op te zeggen toe.
Telegraaf telefonisch opzeggen via de klantenservice Wie zijn abonnement op de Telegraaf op wil zeggen, kan telefonisch contact opnemen met de klantenservice van deze krant. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 08.00 tot 11.00 uur bereikbaar via 088 - 8248 242. Bij telefonisch opzeggen kun je te maken krijgen met wachttijden. Bel daarom bij voorkeur op rustige tijdstippen, bijvoorbeeld tussen 14.00 en 16.00 uur. Telefonisch de Telegraaf opzeggen wordt als snelste manier beschouwd, maar er zit ook een nadeel aan. De medewerker die je aan de lijn krijgt, zal namelijk proberen om je over te halen toch abonnee te blijven.
Stuur een WhatsApp-bericht naar de Telegraaf Abonnees die liever niet willen bellen met de klantenservice, kunnen zich via WhatsApp tot de krant richten. Op deze manier kun je namelijk ook in contact komen met de klantenservice. Wil je jouw abonnement op de Telegraaf opzeggen? Dan kun je een bericht sturen naar 088 - 8242 424. Net als bij telefonisch opzeggen geldt ook hier dat opzeggen niet zonder slag of stoot gaat. De krant kan je namelijk bellen als je via WhatsApp aangeeft dat je jouw abonnement op wilt zeggen.
Verstuur een opzegbrief via Opzeggen.nl Liever geen medewerker spreken van de Telegraaf om te voorkomen dat je wordt overgehaald om te blijven? Gebruik dan de opzegservice van Opzeggen.nl en geef aan dat je gegevens moeten worden verwijderd, zodat de Telegraaf nu en in de toekomst geen gegevens meer heeft om je opnieuw een aanbieding te doen. Als je gebeld wordt voordat je jouw opzegbrief verstuurd hebt, kun jij je beroepen op het Recht van Verzet. Je geeft hiermee aan dat je niet meer telefonisch benaderd wilt worden. Het is bovendien mogelijk om aan te geven dat je geen geadresseerd reclamewerk meer wilt ontvangen van de Telegraaf.
Wil je nog meer zekerheid met opzeggarantie van Opzeggen.nl? Laat ons je opzegbrief dan aangetekend verzenden naar de Telegraaf. Wij versturen de aangetekende stukken iedere maandagmiddag (als de maandag een feestdag is, dan worden de aangetekende stukken op de eerstvolgende werkdag verzonden). Zodra de aangetekende stukken zijn verzonden, ontvang je van ons een bevestiging met daarin een link met een track & trace code waarmee je je zending kunt volgen. Zo weet je 100% zeker dat je opzegging bij de Telegraaf aankomt.
Meer informatie over het opzeggen van een krant of tijdschrift?
Hoe zeg ik de Telegraaf op?
De Telegraaf opzeggen kan op verschillende manieren. Je kunt telefonisch contact opnemen met de klantenservice, maar het is ook mogelijk een WhatsApp-bericht te sturen. Daarnaast kun je gebruik maken van de opzegservice van Opzeggen.nl om jouw abonnement op de Telegraaf te beëindigen.
Wat is het adres van de De Telegraaf?
Het hoofdkantoor van de Telegraaf bevindt zich aan de Basisweg 30 in Amsterdam.
Kan ik het abonnement van de Telegraaf wijzigen?
Ja, je kunt een abonnement van de Telegraaf wijzigen. De makkelijkste en snelste manier om dit te doen, is door in te loggen op Mijn Telegraaf. Voor het wijzigen van een abonnement kun je ook telefonisch of via WhatsApp contact opnemen met de klantenservice.
Hoe kan ik de klantenservice van de Telegraaf bereiken?
De klantenservice van de Telegraaf is telefonisch bereikbaar van 088 - 8248 242. Maandag tot en met vrijdag kun je van 08.00 tot 17.00 uur bellen en zaterdag van 08.00 tot 11.00 uur. Je kunt de klantenservice eveneens via WhatsApp bereiken. Je stuurt in dat geval een bericht naar 088 - 8242 424.
Hoe geef ik een verhuizing door aan de Telegraaf?
Je geeft een verhuizing aan de Telegraaf door via Mijn Telegraaf. Nadat je bent ingelogd in de online omgeving, kun je jouw adres aanpassen. Het kan tot drie werkdagen duren voordat de Telegraaf jouw adreswijziging verwerkt heeft.
Kan ik de Telegraaf opzeggen per mail?
Nee, je kunt jouw abonnement op de Telegraaf niet opzeggen via de mail. De klantenservice heeft weliswaar een eigen mailadres, maar het is niet de bedoeling dat deze gebruik wordt om een abonnement op te zeggen. Bel daarom met de klantenservice, stuur een WhatsApp-bericht of richt je tot Opzeggen.nl als je jouw abonnement wilt beëindigen.
Je kunt De Telegraaf bereiken via het telefoonnummer 0888248242.
De Telegraaf
Basisweg 30
1043AP AMSTERDAM