Hier vind je alle informatie over het opzeggen bij Vattenfall
Wat is er net opgezegd?
Waarom Opzeggen.nl?
Opzeggarantie
Gratis juridische hulp
4000 organisaties
Veilig
Meest opgezegd deze week
Nuon heeft de naam van haar moederbedrijf overgenomen; Vattenfall.
Vattenfall opzeggen? Wij helpen je jouw energiecontract op te zeggen. Met alle belangrijke gegevens op een rij, zodat je online of via het telefoonnummer jouw opzegging in orde kunt maken. De makkelijkste manier, waarmee je voorkomt dat je nog langer voor het energiecontract betaalt.
Let op: na verkoop aan de deur jouw contract annuleren? Je kunt Vattenfall opzeggen door binnen 14 dagen aan te geven dat je het contract niet wilt. Dat mag zonder opgaaf van reden, waar we je natuurlijk mee kunnen helpen.
Je kunt het energiecontract in een aantal gevallen opzeggen. Wij zetten de mogelijkheden voor je op een rij:
Let op: Nuon is inmiddels opgegaan in Vattenfall. Het is een nieuwe naam voor dezelfde energieleverancier. Wij helpen je graag het contract op te zeggen, ook als je altijd klant bent geweest bij Nuon.
Overweeg je Vattenfall op te zeggen maar heb je nog geen nieuwe leverancier? Of heb je al een nieuwe leverancier maar weet je niet of dit de beste deal is? Check dan via deze link de beste aanbiedingen van dit moment op jouw adres.
Benieuwd op welke manieren je kunt opzeggen bij Nuon? Dat kan natuurlijk via het telefoonnummer. Houd er in dat geval rekening mee dat je de belangrijke gegevens bij de hand moet hebben. Het gaat bijvoorbeeld om je klantnummer en het contractnummer. Bovendien zal de medewerker van de klantenservice een aantal vragen stellen, om jouw identiteit te controleren. Het gaat bijvoorbeeld om jouw adres en je geboortedatum.
Makkelijker is het in de meeste gevallen om jouw contract online op te zeggen. Dat kun je zelf doen, al kunnen we je daar ook goed bij helpen. Op die manier maken we alles voor je in orde, zodat je daar zelf zo min mogelijk omkijken naar hebt. We verzamelen de gegevens die we van je nodig hebben, om het energiecontract bij Vattenfall voor je te beëindigen. We weten welke gegevens de leverancier van je nodig heeft, om dit voor je in orde te maken.
Wil je het contract bij Nuon opzeggen in de winter? Houd er rekening mee dat je in sommige gevallen moet bijbetalen op de eindafrekening. Dat heeft ermee te maken dat je in de wintermaanden doorgaans meer energie verbruikt dan in de zomermaanden. Jouw maandbedrag is niet altijd voldoende om de totale kosten te dekken.
Voorbeeld Je wordt klant in januari van het nieuwe jaar. Vervolgens besluit je in augustus van dat jaar het contract op te zeggen. De eindafrekening van de leverancier krijg je pas weer in januari van het jaar dat volgt. Het kan op die manier zijn dat je moet bijbetalen, ten opzichte van de maandbedragen die je eerder hebt betaald. De wintermaanden zijn de duurdere maanden, zonder dat er voldoende goedkopere zomermaanden tegenover staan om de kosten te middelen.
Wil je het contract opzeggen of bij Nuon de levering stopzetten? We kunnen je er in de beide gevallen goed mee helpen. Vul jouw gegevens in en laat het aan ons over of gebruik het telefoonnummer om contact op te nemen. Op die manier kun je het contract opzeggen, zodat je daar niet langer gebruik van zal maken. Dat voorkomt onnodige kosten, bijvoorbeeld als je de aansluiting niet meer nodig hebt.
Let op: laat je het contract doorlopen, zelfs als je geen energie meer gebruikt? Nuon zal de kosten voor het vastrecht in rekening blijven brengen. Je maakt op die manier nog kosten voor de aansluiting, ook al gebruik je geen energie meer.
Wil je overstappen naar een andere leverancier? Dan is het niet nodig om jouw contract bij Nuon eerst op te zeggen. In plaats daarvan is het voldoende om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier. Zodra je daar de aanmelding doet verwerkt die de gegevens.
Je kunt bij de nieuwe leverancier aangeven dat je voorheen klant was bij Nuon (nu Vattenfall). De nieuwe leverancier neemt dan contact voor je op, om aan te geven dat je een nieuw contract bent aangegaan. Het oude contract wordt voor je opgezegd, zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen. Het is de makkelijkste manier om op te zeggen, waarmee je zeker weet dat dit op de juiste manier gebeurt.
Let op: maak je gebruik van een aanbieding bij Nuon of Vattenfall zodra je klant wordt? Soms dien je minimaal een jaar klant te blijven. Zeg je eerder op? Dan loop je het risico op een eventuele boete.
Jouw contract bij Nuon opzeggen? Wij maken het je graag makkelijk. Vul de gegevens in dien we van je nodig hebben, dan zorgen wij ervoor dat we dit op de juiste manier aan de leverancier doorgeven. Je hoeft er zelf niet mee aan de slag en met onze hulp weet je zeker dat het helemaal in orde komt.
We gaan er snel voor je mee aan de slag, om op het juiste moment op te zeggen. Voordat de opzegtermijn voorbij is en het nieuwe contract al in zou gaan. Wij voorkomen onnodige kosten, met een nette brief of een online opzegging volgens de richtlijnen die Nuon daarvoor hanteert. Wil je zo makkelijk mogelijk jouw energiecontract bij Nuon opzeggen? Of er binnen 14 dagen weer vanaf na verkoop aan de deur? Wij kunnen je er uitstekend mee helpen.
Een deurverkoper van Nuon energie heeft bekend aan het AD dat bij de verkoop aan de deur veel gebruik gemaakt wordt van misleiding. Zo worden verkeerde tarieven gemeld en wordt een verkeerd verbruik ingevoerd zodat het net lijkt alsof je veel goedkoper uit bent. Na een jaar komt de teleurstelling, want dan moet je fors bijbetalen. Nuon vindt dit geen reden om te stoppen met het aan de deur verkopen van hun energie. Blijkbaar levert dit veel klanten op en gaat Nuon er vanuit dat het niet altijd mis gaat. Heb je een klacht hierover? Deze kun je rechtstreeks bij Nuon indienen via de klachtenpagina van Nuon. Handelt Nuon je klacht niet naar tevredenheid af? Dan kun je ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie.
Je kunt Vattenfall bereiken via het telefoonnummer +31268450271.
Vattenfall
Postbus 40021
6803 HA Arnhem